Petra: 22, 23 i 25 de novembre

Comprar Entrades

Dijous 22 de novembre a les 21 h
Divendres 23 de novembre a les 22 h
Diumenge 25 de novembre a les 19

Petra. 2018. Espanya. 107 minuts
Direcció: Jaime Rosales
Intèrprets: Bárbara Lennie, Àlex Brendemühl, Marisa Paredes, Joan Botey, Petra Martínez,Carme Pla, Oriol Pla, Chema del Barco, Natalie Madueño
Gènere: drama
VO en català i castellà
No recomanada per a menors de 16 anys

Argument: La Petra no sap qui és el seu pare, l’hi han ocultat al llarg de la seva vida. Després de la mort de la seva mare inicia una recerca que la condueix a en Jaume, un cèlebre artista plàstic poderós i despietat. En el seu camí per conèixer la veritat, la Petra també entra en contacte amb Lucas, fill d’en Jaume, i la Marisa, esposa d’en Jaume i mare d’en Lucas. A partir d’aquest moment, la història d’aquests personatges es va entreteixint en una espiral de maldat, secrets familiars i violència que els porta a tots al límit. El destí donarà un gir a la seva lògica cruel obrint un camí per a l’esperança i la redempció.

Què diu Sergi Sànchez a la revista Time Out:

Té nom de tragèdia grega, però en realitat es tracta de la seva desconstrucció, que unes vegades deriva cap al melodrama fàustic i unes altres cap al fulletó desbordant. Rosales parla de la responsabilitat moral de l’artista en un món en què prima l’èxit sobre l’honestedat vital, la mentida sobre la veritat i els valors de mercat sobre els afectes familiars. I ho fa, com sempre, des d’un elaborat treball de la posada en escena i les seves estratègies narratives. Abocant el relat a una perpètua discontinuïtat, avançant informació a l’espectador abans que la sàpiguen els seus personatges, amb una estructura capitular recorreguda per moviments de càmera laterals que recullen i abandonen converses amb un esperit observacional, neutre, aconsegueix, com a ‘La soledad’, que els seus dispositius de distanciament gairebé brechtià no ofeguin l’emoció que s’amaga darrere la història d’una dona que vol conèixer el seu pare biològic i que, de tornada, desencadena un tsunami de desgràcies que posa la pell de gallina.
Un càsting en estat de gràcia (atenció a la parella Bárbara Lennie-Alex Brendemühl i, sobretot, al debut de Joan Botey, un demiürg mefistofèlic que gela l’aire amb les seves profecies) remata la que, segurament, és la pel·lícula més accessible de Jaime Rosales, que no la menys dura.


Deixa un comentari


*